Blog
Švarcsystém v českých médiích
Podepisování faktur, vypracovávání výkazů a každoroční plnění daňového přiznání. To je realita nejen pro ty, kteří si založí vlastní firmu, ale také pro spoustu lidí, kteří pracují v tzv. švarcsystému. Novináře…
Ideály a výzvy současné české žurnalistiky
V jakém stavu současná česká žurnalistika je? K jakým ideálům směřuje? Jak se novináři vypořádávají s objektivitou? A jakým problémům či výzvám česká žurnalistika čelí?
Literatura pro děti a dětský čtenář
Přečíst celou knihu od začátku do konce je pro mnoho lidí stále náročnější úkol, čemuž se v dnešním světě nemůžeme divit. Sociální sítě tříští pozornost, obecně se zhoršuje schopnost se…
Finanční přežití médií
Inzerce, platící čtenáři, nebo koncesionářské poplatky – to jsou jedny z nejznámějších způsobů financování médií. Jak si ale poradit v čase, kdy většina českých domácností šetří, kde se dá?
Hranice reklamy
Jaké různé podoby může mít skrytá nebo těžko rozpoznatelná reklama? Jaké etické zásady by měli novináři dodržovat? Mají své etické principy i agentury? Jak nastavit vztahy mezi novináři a inzerenty?…
Listopad 1989 a média
Rozpravy o médiích přišly na tento významný den s příznačným tématem „LISTOPAD 1989 A MÉDIA“.